Close

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring op onze website makkelijker te maken.
Meer informatie

VLAM Pers
  • Persberichten
  • Wie is wie
  • Ontvang persberichten
  • nl
  • en
  • fr
  • de
Pers VLAM

Februari 2019 : Gentse azalea kleurt Gentse horeca

Jongeren ontwikkelen nieuwe fastfoodproductenNora Gharib opent gratis Pluktuin met Vlaamse tulpen
  • Madam Bakster
25.01.2019

De Gentse azalea doet de winterkou vergeten in Gent. Onder impuls van VLAM fleuren 17 moderne Gentse koffie- en lunchbars hun zaak gedurende heel de maand februari 2019 op met deze Gentse klassieker.

Je vindt de deelnemende zaken op gentseazalea.be.

Februari, de laatste volle wintermaand, is een taaie. Iedereen is de winter beu en vaak slaat hij dan juist onverbiddelijk toe met guur en nat weer.

In Gent biedt VLAM een remedie tegen de winterblues: gedurende heel de maand februari brengt de Gentse azalea een voorsmaakje van de lente in 17 moderne koffie- en lunchbars. VLAM zorgt voor mooi gedecoreerde azalea’s in verschillende potmaten en bloemkleuren, die passen bij de stijl van elke deelnemende zaak.

Voor de klanten zijn er postkaartjes, servetten of bierkaartjes over Gentse azalea, met als baseline “#gestektinGent” met illustraties van de Gentse illustratrice Eva Mouton. Bedoeling is dat de klanten gebeten geraken door het azaleavirus en deze kamerplant zelf aanschaffen om de eigen leefomgeving mooier te maken. Op het materiaal vinden ze ook verzorgingstips.

Ambassadeurs

De twee ambassadeurs van de actie zijn Madam Bakster en Julie’s House (Kraanlei). De professionele Gentse interieurvormgeefster Studiomie zal beide zaken onder handen nemen met Gentse azalea’s. Bestaande interieurelementen worden slim gecombineerd met deze rijke bloeier en er worden ook nieuwe dragende elementen toegevoegd om het plaatje helemaal top te maken. De make-over gebeurt vanzelfsprekend in samenspraak met de ambassadeurs zelf.

Wauw-effect

Benieuwd naar de frisse look van deze horecazaken met Gentse azalea’s? Het is nog wachten tot 1 februari 2019. Bijgevoegd vind je alvast beelden van de gelijkaardige actie die we in 2018 gehouden hebben in Gentse horecazaken. Je mag ze gebruiken om de actie mee aan te kondigen mits bronvermelding ‘Gentseazalea.be’.

De deelnemende zaken staan op gentseazalea.be. Op deze website vind je ook info over de types en kleuren van de Gentse azalea én verzorgingstips.

Download documenten

  • PB - Gentse azalea kleurt Gentse horeca.docx (15.7 Kb)
  • Horecazaken Gentse azalea.docx (14.1 Kb)
  • Bar-Bidon- 2018.jpg (110.2 Kb)
  • Madam-bakster-2018.jpg (14128.8 Kb)
  • Julies-House - 2018.jpg (21141.8 Kb)
Print Terug naar overzicht

Zoek in het archief

Recente persberichten

  • Februari 2019 : Gentse azalea kleurt Gentse horeca

    25.01.2019

  • Minstens 500 activiteiten tijdens Week van de Korte Keten

    15.01.2019

  • Nora Gharib opent gratis Pluktuin met Vlaamse tulpen

    15.01.2019

  • Vis van het Jaar 2019 : wijting

    14.01.2019

  • Openbaargroen-award 2018 voor project De Bilk in Brugge (wijk Sint-Jozef)

    14.12.2018

  • Jaarprogramma VLAM 2019

    11.12.2018

  • Seminarie etnomarketing VLAM

    03.12.2018

  • Samen smaakt een frietje beter

    20.11.2018

  • Viskok van het Jaar 2019 is Michael Vanderhaeghe van Hostellerie Saint Nicolas uit Elverdinge-Ieper

    19.11.2018

  • Wie wordt Viskok van het Jaar 2019?

    07.11.2018

Over ons

VLAM voert promotie voor de producten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij in binnen- en buitenland. VLAM is een privaatrechtelijke organisatie met als opdrachtgever de Vlaamse overheid en werkt in nauw overleg met het bedrijfsleven. De promotie gebeurt grotendeels per product of productgroep, maar VLAM communiceert ook onder het overkoepelende ‘Lekker van bij ons’-concept.

Sitemap

  • Persberichten
  • Wie is wie
  • Ontvang persberichten

Partners


© VLAM vzw | Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing