Geniet van elk moment. Geniet van melk.

Om de dag in te zetten met een stevig kopje koffie, om pannenkoeken te bakken of gewoon om heerlijk puur te drinken: de gemiddelde Vlaming haalt zo’n acht keer per week melk uit de koelkast. Het toont aan dat melk onlosmakelijk deel uitmaakt van ons voedingspatroon. Na het succes van vorig jaar breit VLAM een vervolg aan de campagne ‘Geniet van elk moment. Geniet van melk’. Zo wil VLAM Vlamingen tussen 20 en 35 jaar nog meer enthousiasmeren om melk en melkproducenten te consumeren.


De campagne

De melkcampagne van 2019 heeft duidelijk effect gehad. Een onderzoek uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ipsos geeft aan dat Vlamingen tussen 20 en 35 jaar een positievere houding aannemen ten opzichte van melk. 58% van diegenen die de campagne herkenden, zeggen dat ze nu vaker melk consumeren dan voor de campagne, of de intentie hebben om meer melk te drinken. 56% verklaart dat ze melk op andere tijdstippen doorheen de dag gebruiken dan voordien, of dat van plan zijn. Lees: wie vroeger enkel een latte om vier uur dronk, laat zich nu ook verleiden tot pakweg een White Russian-cocktail in de latere uren.
VLAM wil ook dit jaar 20-35-jarigen de veelzijdigheid van melk laten ontdekken. Bewust of onbewust spelen melk en melkproducten namelijk een heel grote rol in ons dagelijks leven.
Een heerlijke maaltijd bereiden voor een geliefde? Dat lekkere roomsausje maakt het helemaal af. Zoon of dochter steunen tijdens een sportieve home workout? Een glas melk sterkt elke sportman of -vrouw aan. Of gewoon jezelf verwennen met die welverdiende milkshake? Alleen of samen met anderen, melk is altijd vlakbij. Dat melk op verschillende momenten doorheen de dag geconsumeerd kan worden, bekrachtigt de slogan van de campagne: ‘Geniet van elk moment. Geniet van melk.”


Zowel op tv als online

De melkcampagne startte op 16 maart en is zowel op tv als op sociale mediakanalen te zien. Met spots op onder andere Vier, Vijf, VTM, Caz, Eén en Canvas wil VLAM zoveel mogelijk jonge volwassenen bereiken. Want melk, da’s momenten delen, ook als je naar tv kijkt. De tv-spots worden ondersteund door een socialemediacampagne op Facebook en Instagram.
Melk is niet alleen lekker en onmisbaar in de keuken, het past ook in een gezonde, evenwichtige en duurzame voedingsstijl. Wie kiest voor melk van bij ons krijgt bovendien een kwaliteitsvol product voorgeschoteld, en steunt zo ook lokale melkveehouders. Op die manier worden de voedselkilometers beperkt.


Europese cofinanciering

De melkcampagne van VLAM kadert in een informatie- en promotieprogramma met Europese cofinanciering. Het programma is een initiatief van het European Milk Forum en loopt van 2019 tot 2021. Het wordt uitgevoerd met partners uit Nederland, Frankrijk, Denemarken en
Ierland.

We brengen de komende dagen en weken veel meer tijd door thuis. Blijf #lekkerinuwkot en laat je inspireren door onderstaande recepten:

Quiche met courgette, kerstomaatjes en zure room
Vanillepudding met speculaaskoekjes
Yoghurt met granola en gebakken appeltjes
Bewaarwafeltjes

Deel je creaties met je volgers met de hashtag #lekkerinuwkot. Nog meer inspiratie vind je op lekkervanbijons.be.

 

 

Download documenten